Zelfgebreide trui is klaar, heerlijk warm

Het was toch een tijd geleden dat ik een trui gebreid had, maar ik kan het nog steeds.

De zelfgebreide trui is af en heerlijk warm. Deze trui was trouwens lekker snel klaar met goede dikke wol gebreid en is heerlijk warm..... Leuke trui om bij een spijkerbroek te dragen.

KLIK HIER VOOR HET BREIPATROON VAN DE TRUI

Hier heb ik de mouwen ingezet. Het was wel veel meten, maar de trui past perfect.


Hier is de trui klaar en moeten alleen de zij naden nog dichtgenaaid worden. Ik ben best trots op mijn werkstuk en zeker dat hij past !! Was toch even spannend als je zo lang niet gebreid hebt.


Het patroon is reuze simpel de baan gerstekorrel in het midden maakt de trui helemaal af. Let goed op de lengte van de trui, omdat er geen boordje aan zit, wil de onderkant wat opkrullen. 

Voor de hals heb ik er nog een extra boordje ( 1 recht - 1 averecht ) aan gebreid, vond de neklijn wat laag.

hals boord aan trui breien


Reacties