Prachtig lente vest om zelf te breien, ajour patroon reuze makkelijk

Ik kon het niet laten en wilde toch het ajour vest gaan maken. Ik heb ook nog een trui liggen die eigenlijk nog in elkaar gezet moest worden. Het in elkaar zetten van het breiwerk vind ik het minst leuk.

Maar weer een nieuwe project opzetten en kijken hoe het wordt is altijd een uitdaging.

Het patroon voor dit vest vindt u HIER...

Vest breien lente 2014 mooi ajour patroon

Mijn wol is wat dikker en ik gebruik naalden nr. 4 het patroon is eigenlijk reuze simpel van iedere 7 naalden die je breit zijn er maar twee in patroon en de rest is gewoon recht en averecht en wat een prachtig resultaat.

De wol die ik gebruik heb ik bij Zeeman gekocht 0,99 cent per bol en prachtige voorjaarskleuren o.a. geel, roze, blauw en deze paarse kleur.


Het was even passen en meten maar voor het patroon heb je een aantal steken nodig deelbaar door 8 + 7

Veel succes ik vind het heerlijk om dit vest te breien, vooral omdat het resultaat zo mooi wordt.

Het vest is inmiddels klaar KLIK HIER VOOR HET RESULTAAT  toch bijna een jaar mee bezig geweest met onderbrekingen natuurlijk, heb in de zomer erg weinig gebreid.

Hier mijn vorige project deze trui moet ik nog in elkaar zetten, wordt vervolgd...


Reacties