Sokken breien, nieuwe uitdaging zelfgebreide sokken

Ik zocht weer een nieuw brei project en ging voor inspiratie naar mijn moeder.

Sokken ! zei ze gelijk nou vind ik zelfgebreide sokken heerlijk om te dragen, maar heb ze nog nooit zelfgebreid. Vooral de hiel breien lijkt mij tamelijk lastig.

Internet brengt uitkomst er is een dame die echt ontzettend haar best heeft gedaan om de kunst van het sokken breien uit te leggen. Echt petje af helemaal uitgeschreven en met duidelijke foto;s en patroon. Als ik er echt niet uitkom kan ik natuurlijk bij mijn moeder terecht een ervaren sokken breister.

KLIK HIER VOOR UITLEG EN PATROON SOKKEN BREIEN

Het lijkt mij toch nog steeds best lastig om een paar warme en vooral goed passende sokken te breien.

Vanmorgen de wol en een rondbreinaald ( dit vind ik makkelijker als 4 naalden ) aangeschaft.

sokkenwol sokken breien 1e poging 
Kortom met de uitleg van Bianca moet ik een heel eind komen en als je op haar site de sokken ziet dan lijkt het echt een makkie ook vind je hier een goed breipatroon voor sokken.

Mijn wol komt trouwens van de wolkoopjeskelder waar je tegenwoordig ook online kunt bestellen. Ik raad je aan om hier NIET langs te gaan er ligt zoveel moois dat je er helemaal hebberig van wordt.

WOLKOOPJESKELDER ONLINE WOL BESTELLEN

groot assortiment ook online de wolkoopjeskelder van mevr. Stuurman 


Reacties