Weer begonnen met breien, manchetten vervangen

Wat is het lang geleden dat ik wat gepost heb op dit blog. Het breien lag ook helemaal stil. In de zomermaanden druk met andere dingen geweest.

Nu toch weer een project opgepakt. Ik had van een kennis een vest/jas liggen waarvan de manchetten uitgelubberd en versleten waren. Dus zelf een paar nieuwe manchetten gebreid als de bestaande manchetten 3 recht - 3 averecht met 4 naalden en aan de jas genaaid zo kan hij weer even mee.

nieuwe manchetten voor vest, versleten manchet trui vervangen
Gewoon een kwestie van goed meten en passen. Ik ben wel een paar keer overnieuw begonnen om de pasvorm goed te krijgen. Nu heel tevreden over het resultaat en gebreid van sterke sokkenwol dus die gaan wel even mee.

Breien doe ik graag maar het aan elkaar naaien vond ik dan weer wel een vervelend klusje maar is toch netjes gelukt.

Het begint nu weer te kriebelen om een nieuw breiwerk op te zetten even verzinnen wat ik zal gaan maken.



Reacties